Subject: FW: Est_Lat N2000 metsaelupaikade inventuur
From: "info - MKM" <[email-masked]>
To: "info - MKM" <[email-masked]>
Date: Fri, 18 Jul 2025 08:43:55 +0300

From: Monika Korolkov - MKM <[email-masked]>
Sent: Thursday, July 17, 2025 2:35 PM
To: info - MKM <[email-masked]>
Subject: FW: Est_Lat N2000 metsaelupaikade inventuur
Importance: High

From: Evelin Kuusik <[email-masked] <mailto:[email-masked]>
>
Sent: Wednesday, July 16, 2025 12:52 PM
To: Monika Korolkov - MKM <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Viktoria Muske-Vidjajev
<[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Cc: Priit Heinla <[email-masked] <mailto:[email-masked]>
>; Anni Konsap <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Est_Lat N2000 metsaelupaikade inventuur
Importance: High

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere,

Palun leidke manusest ettepanek lepingu muutmiseks.

Palume sellele kiiret tagasisidet, et veel sellel vegatatsiooniperioodil
jõuda taimestiku uuring kaetud.

Parimate soovidega,

Evelin Kuusik

Projektijuht-planeerija

Skepast&Puhkim OÜ

Tel: + 372 5191 5540

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Laki põik 2, 12919 Tallinn, Eesti | +372 664 5808 |  <mailto:[email-masked]>
[email-masked] | skpk.ee

From: Monika Korolkov - MKM <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Friday, July 11, 2025 11:36 AM
To: Priit Heinla <[email-masked] <mailto:[email-masked]>
>; Triin Koorits <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Cc: Viktoria Muske-Vidjajev <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Kadi-Kaisa Kaljuveer - MKM
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
Evelin Kuusik <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
Anni Konsap <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; Eike Riis
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; Marion Mets
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; Documents Estlat4
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Est_Lat N2000 metsaelupaikade inventuur

Tere

Meie seisukoht on, et uuringud on vaja teha ja vanu uuringuid aluseks
võtta ei saa ja kui Elering nõus, siis palume leida parim lahendus.
Kindlasti kaasame võimalusel ka KAURi meeskonna ja tuleks üle vaadata
Keskkonnaameti uuringud, et me ei teeks topelt.

Keskkonnaameti esindaja Irma Pakkoneniga suhtlesin ja ta ütles, et hetkel
looduskasutusespetsialist Märt Öövel puhkusel, juuli lõpus tagasi.
Palusin, et äkki nad saavad siiski ise midagi kommenteerida, et me ei
peaks 2 nädalat ootama.

Parimat

	Monika Korolkov
nõunik
Maa- ja ruumipoliitika osakond
Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium
+372 5884 7055  <mailto:[email-masked]> [email-masked]
 <https://www.mkm.ee> www.mkm.ee | Suur-Ameerika 1, Tallinn

From: Priit Heinla <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Wednesday, July 9, 2025 2:18 PM
To: Triin Koorits <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
Monika Korolkov - MKM <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Cc: Viktoria Muske-Vidjajev <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Kadi-Kaisa Kaljuveer - MKM
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
Evelin Kuusik <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
Anni Konsap <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; Eike Riis
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; Marion Mets
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; Documents Estlat4
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Est_Lat N2000 metsaelupaikade inventuur

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Hei

Eleringi seisukoht on, et oleme valmis lisatöid kaaluma. Ülejäänud
küsimused kõik on MKM-ile.

Terv

Priit

From: Triin Koorits < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: kolmapäev, 9. juuli 2025 2:07 PM
To: Monika Korolkov - MKM < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Cc: Priit Heinla < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>; Viktoria Muske-Vidjajev <
<mailto:[email-masked]>
[email-masked]>; Kadi-Kaisa Kaljuveer - MKM <
<mailto:[email-masked]> [email-masked]>; Evelin
Kuusik < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>; Anni
Konsap < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>; Eike Riis <
<mailto:[email-masked]> [email-masked]>; Marion Mets <
<mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: RE: Est_Lat N2000 metsaelupaikade inventuur
Importance: High

Tähelepanu! Kiri on saadetud väljastpoolt Eleringi. Enne linkide ja
manuste avamist veendu saatja õigsuses!

Tere!

Annan teada, et meie eksperdid on jõudnud nüüd olukorra üle vaadata.

Näete ise ka seisu töörühma rakendusest (AK rakenduse link
meeldetuletuseks:
<https://gis.skpk.ee/portal/apps/webappviewer/index.html?id=8e67eaf19ff448
93a5a744927a95b518>
https://gis.skpk.ee/portal/apps/webappviewer/index.html?id=8e67eaf19ff4489
3a5a744927a95b518), kui lülitate sisse teised infokihid, selle alt Natura
elupaiga inventuuride seis ja seejärel elupaik inventeerimata.

Päris suur osa rannikust jääb andmetega katmata, samuti kogu Muhu saar.
Eelmiste inventuuride andmete seis on kohati aastast 2010, kohati isegi
veel vanemad (1999). Meie hinnangul tuleks need kohad läbi käia, kuna
muidu tekib meil hinnangute andmisel usaldusväärsuse küsimus, osa on uute
andmete pealt antud ja osa on 15a või isegi 25a vanade andmete pealt.
Looduskeskkond muutub piisavalt kiirelt, et tegelik olukord võib olla
nendes kohtades täiesti teine. Samuti on taimestiku andmed just kaablite
koridorides kriitilise tähtsusega, kuna seal saab eelkõige ehitusaegsel
perioodil taimestik rohkem kahjustatud kui õhuliini korral.

Nüüd siit küsimus. Meie taimestiku hinnangu koostajad on valmis välitöid
tegema ja kui saame kiirelt töömahu paika ning lisatööde kokkulepped
tehtud, siis peaks jõudma veel sellel vegetatsiooniperioodil väljas ära
käia (august-septembri algus). Kas olete valmis lisatööde tellimist
kaaluma?

Selleks, et saaksime töömahtu hinnata on meil vajalik teada, kas piisab,
kui meie projekti kaasatud eksperdid käivad aladel ja teevad olemasolevate
andmete põhjal vaatluseid, et uuendada andmed EE-LV hinnangute andmiseks?

Või on vaja läbi viia täismahus inventuur, nagu seda teeb KAUR ja selleks
peab inventeerija vastama teatud pädevustele?

See tuleks ilmselt Keskkonnaametiga läbi rääkida, mida nemad hinnangute
andmiseks aktsepteerivad. KeA on kooskõlastanud taimestiku uuringu
lähteülesande, mis ütleb, et vanade andmetega kaetud aladel teeb KAUR
inventuurid ja meie töö arvestab KAUR-i inventuuridega.

Palume tagasisidet töömahu hindamiseks esimesel võimalusel, kuna siin
tiksub aeg meie kahjuks. Välitöid saab teha veel kuni septembri alguseni.

Kõike head

Triin

Triin Koorits

Planeeringute osakonna juht

Skepast&Puhkim OÜ

Tel: + 372 5582862

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Laki põik 2, 12919 Tallinn, Eesti | +372 664 5808 |  <mailto:[email-masked]>
[email-masked] | skpk.ee

From: Monika Korolkov - MKM < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Wednesday, June 25, 2025 1:19 PM
To: Triin Koorits < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>;
Evelin Kuusik < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Cc: Priit Heinla < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>; Viktoria Muske-Vidjajev <
<mailto:[email-masked]>
[email-masked]>; Kadi-Kaisa Kaljuveer - MKM <
<mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: FW: Est_Lat N2000 metsaelupaikade inventuur

Tere

Saadan info edasi.

Parimat

Monika Korolkov
nõunik
Maa- ja ruumipoliitika osakond
Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium
+372 5884 7055

From: Bärbel Vandel < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Wednesday, June 25, 2025 11:52 AM
To: Monika Korolkov - MKM < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: FW: Est_Lat N2000 metsaelupaikade inventuur

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!

Edastan metsaelupaikade välitööde tulemused. Lisan need ka ühisesse
jagatavasse kausta.

Parimat
Bärbel

From: Tarmo Tolm < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Sent: Wednesday, June 25, 2025 10:45 AM
To: Bärbel Vandel < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Cc: Rain Rämonen < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: Est_Lat N2000 metsaelupaikade inventuur

  Tervitus!

Enne jaani  said meil välitööd tehtud. Tegin tulemustest väikese
kokkuvõtte.

Tabelites  on siis välitöödel täidetud ankeedid välitöösse läinud alade
kohta ja üldtabel , milles siis välitöösse minevad ja kameraalselt välja
arvatud alad.

*Selle osa võib teadmiseks võtta.

Kõrvutades N2000 elupaigatüübi inventuure nii SMI välitööde  lõikes  kui
antud projektis, siis olukord on ikka erinev küll- kuna me SMI-s
fikseerime/mõõdame märksa kitsamates piirides, siis ka elupaigatüüpe
määrates  oleme ka  rohkem piirides kinni ja rangema hindamisega.

Ei tea ju kõigi eelnevate inventeerijate taustu, aga näha on, et
metsandusliku taustaga(eriti metsakorraldus) inventeerijate tulemused
lähevad meil enamasti kokku (ja mõnel üksikul bioloogitaustaga on ka
täiesti hea töö all).

Kindlasti mõjutab liinitrassi puhul see asjaolu, et trass lõikab
inventeeritud alasid tükkideks ja esinduslikumad osad võivad sageli välja
jääda(inventuurile tulevad alad ei kvalifitseeru tihti). No ja siis päris
mitmel juhul ei olda kursis, millised on laialehised puuliigid!

Ja tunda on, et osa alasid kunagi varem on inventeeritud puhtalt
„arvutiekraani kaasabil“. (Tüüpiline sookaasik 9080 osutus välitööde
käigus väärtusteta keskealiseks tiheda  toominga alusmetsaga
puhtsanglepikuks mineraalsel mullal!)

Vale elupaigatüübi puhul on peapõhjused metsakasvukohatüüpide määramise
/puistu koosseisu(enamuspuuliigi) määramise vead.

185

ala

134

alal väliinventuur

51

ala kameraalselt välja

              24

ala väliinventuuriga langes välja

18%

väliinventuurile valitutest

75

ala kokku langes välja

40,54%

koguarvust

24

ala 51-st potentsiaalsed(välja eraldamata LR-lankidest, mitteesinduslikest
osadest jms.)

28

juhul elupaigatüüp eelnevalt vale baasis(väliinventuuri põhjal)

Tervitades

Tarmo Tolm

Peaspetsialist|Metsaosakond

677 1308

+372  5344 2116

Keskkonnaagentuur

Mustamäe tee 33 | 10616 Tallinn

6660901| www.keskkonnaagentuur.ee  |  <https://www.ilmateenistus.ee/>
www.ilmateenistus.ee

 <https://www.instagram.com/keskkonnaagentuur>
<https://www.facebook.com/Keskkonnaagentuur>
<https://www.youtube.com/channel/UCyAMWZVg2a7GNIX2m__pvhA>
<https://www.facebook.com/eesti.ilmateenistus>